Selasa, 19 Julai 2011

Faedah-faedah Blogging

Blogging ini amat menyeronokkan bagi saya tetapi ia bukan sahaja untuk mengisikan masa lapang malah, ia juga memberi beberapa pelajaran. Blogging juga mengambil masa yang tidak terlalu lama jika dibandingkan dengan menulis di kertas, menggunakan pena yang lama-kelamaan, dakwatnya pun habis. jika mahu membetulkan kesilapan pun mengambil masa. saya juga akan penat jika menulis di kertas untuk masa yang lama tetapi jika blogging, masa yang lebih lama juga boleh tahan.

Bagi saya, blogging boleh menjadi latihan untuk karangan di komputer. Guru saya akan membaca blog saya dan memberi komen supaya blog itu boleh dibaiki. Suatu perkara yang ada pada blogging adalah ia boleh dibaca oleh orang di seluruh dunia. Saya pun mula blogging kerana guru saya mahu saya dan kelas bahasa Melayu saya memasuki pertandingan blog. Walaupun saya tidak memenangi hadiah, saya mendapati bahawa blogging amat menarik tetapi hanya apabila saya mempunyai idea.Blog juga tidak akan hilang melainkan kertas yang boleh hilang apabila tidak dijaga dengan baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan